maanantai 18. heinäkuuta 2016

Kesäloman aikaan...


If you can dream it, you can do it. - Walt Disney-




Vierumäen kisan jälkeen minulla oli hyvä olo. Olin iloinen uudesta kokemuksesta ja itseni voittamisesta. Kisan jälkeen minulle vahvistui ajatus, että elämän pitää olla hauskaa ja minun täytyy tehdä niitä asioita joista nautin. Niinpä aamuisin muun perheen vielä nukkuessa, aloin käymään aamulenkillä. Mielestäni kesällä parhaimpia hetkiä ovat aamut! Mikään ei ole niin hienoa kuin juosta hieman viileässä, nähdä aamuaurinko ja tulla lenkin päätteeksi aamupalalle muiden kömpiessä vielä hieman unisena pöydän ääreen. Illalla kävin vielä joko uimassa tai pyöräilemässä. Kyllä lomalla on mukavaa!

Eräänä aamuna lähdin siskoni kanssa kiertämään Kaltimon kiertoa. Kyseessä on 25 kilometrin mittainen rengasreitti joka kulkee Enon kirkonkylän tuntumassa Kaltimon järven ympäri. Reitti on merkattu erittäin hyvin, mutta vähäisen käytön vuoksi aluskasvillisuus on paikkapaikoin melko runsasta. Kaltimon kierron kartta on löydettävissä netistä ja sitä on myynnissä myös Joensuun kaupungin palvelupisteissä. 
Reitillä noustaan seitsemän vaaran 
laelle ja laskeudutaan niiltä alas. 
Korkein kohta lienee Mustavaaran laki 268m. Vaaroilta avautuu mahtavat maisemat, mutta myös matkan varrella voi ihastella Suomen luonnon erilaisuutta ja kauneutta. Olen kiertänyt Kaltimon monta kertaa ja mielestäni reitti on oivallinen esimerkiksi Kolilla juostavan Vaarojen maratonin valmistautumiseen. Tällä kertaa reitin varrella oli paljon mustikoita ja vadelmia joita napostelimme evääksi. Superfoodia?!                             
Uintitreeni Pielisellä







Kesän kuluessa olen huomannut itsessäni jännän muutoksen. Olen alkanut pitämään uimisesta! Huomaan, että aika-ajoin kaipaan veteen ja uidessani  pystyn nauttimaan etenemisestä enkä vaan panikoi hengityksen ja osaamattomuuteni kanssa. Myöskään pohjakasvillisuus ei enää tuo samanlaista pelottavaa tai epämiellyttävää olotilaa kuin aikaisemmin. Vauhti ei edelleenkään ole päätä huimaava, mutta so what! Olen kehittynyt ja äärimmäisen iloinen siitä!! 

Uintiin olen hankkinut itselleni lisää varusteita. Uimalakin, märkäpuvun ja lasien lisäksi minulla on nyt "lättärit" jotka antavat tehoa käsivetoon ja jalkojen väliin laitettava "pullari" joka nostaa peppua pintaan. Pullarin avulla vartalon asento pitäisi olla optimaalisempi. Nämä välineet antavat harjoitteluun kivan mausteen. Illuusion osaamisesta! 

...jatketaan harjoittelua!


Treenien jälkeen pitää muistaa palautua ja tankata...



Ei kommentteja:

Lähetä kommentti