maanantai 6. kesäkuuta 2016

Mistä kaikki sai alkunsa....

Minustako blogin kirjoittaja?   Minustako triathlonisti?

Molemmat kysymykset sekä kauhistuttavat että huvittavat, sillä kumpikaan ei ole minulle ominaista tai tuttua toimintaa. Avata nyt omaa elämää kirjoittamalla siitä jossain blogissa tai suorittaa kolme urheilulajia putkeen oikeassa triathlon kisassa! Kuitenkin näyttää siltä, että molempia kohti olen menossa. Selitänpä hieman kuinka tähän soppaa sujahdin...

Huhtikuussa palatessani työmatkalta purin kasaantuneita sähköposteja. Siinä hetkessä ilokseni, jälkikäteen hieman kauhukseni sain tietää, että minut oli valittu Finntriathlonin Tahko 2016 ryhmään. Olin iloisesti yllättynyt. No okei, osallistuinhan minä Finntriathlonin sivuilla olevaan kisaan, mutten todellakaan kuvitellut mitään voittavani.

Tulevasta tavoitteesta olin iloinen, sillä kuluneena talvena liikkuminen oli jäänyt vähemmälle. Uusi työpaikka ja arki oli imaissut minut pyörteisiinsä. Nyt minulla oli syy ja selkeä tavoite sitoa kengännauhoja vähän ahkerammin. Toisaalta olin kauhuissani. Kolmen kuukauden päästä oleva Tahkon triathlonin puolimatka  (1900m uintia, 90 km pyöräilyä ja 21 km juoksua) ei mielestäni ole aivan kevyt juttu tai tavoitteista helpoimmasta päästä...

Positiivisesti ajattelen, että minulla on hyvä kunto (kunhan vaan vähän herättelen sitä). Uskon, että jaksan läpäistä edessä olevan haasteen. Toisaalta aina on mukana myös pari muuttujaa... uimataitoni on olematon. Päällimmäisenä ajatuksenani on, miten pystyn uimaan 1900m muiden räpiköijien seassa ilman turvaa-antavia altaan reunoja? Kuinka jaksan ja selviän ensimmäisen lajin? Toinen muuttuja lienee se, ettei minulla ole maantiepyörää. Eli pyöräongelma täytyy ratkaista jotenkin ja pyörälenkkejä on tehtävä. Juoksu lienee lajeista tutuin, vaikka sekään ei näköjään kehity pelkästään levossa. Mutta ei auta itkut markkinoilla...

Tästä eteenpäin suuntaan ajatukseni uudelle "levelille" ja kohti Tahkoa!




Ei kommentteja:

Lähetä kommentti